Samrée, wandeling 5

La Roche en Ardenne/Samree, afstand 13 km, moeilijkheidsgraad ‘Moeilijk’, naam van de wandeling Samree. Samree is een deelgemeente van La Roche en Ardenne.

Start van de wandeling is in centrum van de gemeente La Roche en Ardenne (Rue St-Quoilin). Er is genoeg parkeerplaats in de omgeving (let op mogelijkheid betaald parkeren). Zelf parkeer ik meestal aan de Rue Nulay, voorbij het plein Place du Bronze en dan rechts schuin omhoog. Hier kan je gratis parkeren. Vanaf parkeerplek loop je dan terug naar het plein, steekt het plein schuin links over naar Rue du Pont en na de brug sla je gelijk rechtsaf. Op de hoek tref je de markering aan. (wellicht niet het officiële startpunt, maar wel zo makkelijk).

De wandeling ‘Samree’ zie kaart (zie foto ), wordt aangegeven met een rode ruit met hierin het nummer 5 (zie foto 1).

De wandeling wordt aangegeven als moeilijk. Zelf heb ik een redelijke wandelconditie. Als je op vakantie gaat naar La Roche en je wandelconditie is een stukje minder, dan ga je het tijdens deze wandeling voelen in je kuiten en je spieren. Zeker tot de helft is het flink klimmen en wil je de tocht in een normaal tijdsbestek afronden, dan moet je flink aan de bak.

Daarentegen brengt de stijging je ook heel veel moois. Het is echt een super tocht en een aanrader voor iedereen die zijn of haar aperitief na afloop van de tocht alvast wil ‘terug’verdienen. Een mooi uitzicht over de plaats La Roche en Ardenne, mooie wandelpaden, een schitterend mooi bos en fijne vergezichten. Echt een aanrader.

Je doorkruist het ‘Arboretum en bospark van de heuvel van Deister’ en je komt langs ‘Parc Gibier’ Een wildpark wat je kan bezoeken. https://www.parc-gibier-laroche.be/nl-NL/

Vanzelfsprekend kom je ook langs de plaats Samree. Indien je deze plaats wil zien, dan moet je even van de route afwijken.

Opgave van het aantal km-ers bedraagt 13 km. Echter tijdens de tocht heb je een aantal keuzes oftewel verlengingen. Volgens Strava heb ik 15,7 km gelopen met een hoogteverschil van 375 meter.

Tip van een liefhebber ontvangen per email:

Op het laatste van de wandeling moet men langs de autobaan terug gaan, waarom niet terug een stukje autobaan naar het Parc de Gibier terug wandelen en langs de heenweg een stukje terug wandelen.
Op een zeker moment een houten bruggetje naar rechts overgaan om naar de Deister te wandelen (uitzicht!!!) en wandeling 11 in tegen over gestelde weg afwandelen naar La Roche.