Les Cailloux de Mousny EN Le Moulin à Faines

Mousny afstand 6 of 4,5 km, moeilijkheidsgraad ‘gemiddeld’, naam van de wandelingen Les Cailloux de Mousny (blauw vierkant met nummer 1) en Le Moulin à Faines (blauw vierkant met nummer 2). TIP en AANRADER!

Mousny is een klein dorp in de gemeente La Roche en Ardenne. Start van de wandeling is bij het kapelletje van het plaatsje. Helaas is het vrijwel onmogelijk om hier te parkeren. Rijd de weg omhoog en pak de eerste weg links. Hier kan je langs de weg parkeren.

Wij hebben ervoor gekozen om de wandelingen aan elkaar te koppelen. Op het hoogste punt van wandeling 1 is er een afslag naar rechts voor wandeling 2. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om beiden wandelingen volledig te wandelen.

Het was vandaag echt wandelweer! Niet te warm, mooi zonlicht en alles in bloei. Het was een goede bijdrage aan een geweldige wandeling. Met zoveel mogelijkheden is het gewoon bijzonder dat iedere wandeling je weer kan verbazen.

Beide wandelingen worden geplaatst in de categorie makkelijk. Ons lijkt gemiddeld van toepassing. Er zit een aanzienlijk daling in waarbij je enorm moet oppassen en vanzelfsprekend…..na een daling volgt een stijging…..

Het is in ieder geval de moeite waard. Vanaf de start van de wandeling (nr 1) heb je een totaal zicht over de gehele omgeving. Je bent op de ‘top van de wereld’ aangekomen. Echt geweldig! Veel panorama’s/vergezichten. De wegen zijn goed en de markering wordt goed aangegeven.

Wanneer je de weg rechts inslaat om wandeling 2 te vervolgen, duik je gelijk naar beneden het dal in. Schitterende natuur (veel brem in bloei) en een mooi bos. Na verloop van tijd duik je nog harder naar beneden (oppassen!) Je komt uiteindelijk uit langs de oevers van de Ourthe! Je loopt een groot stuk over een hobbelig pad langs de eveneens onberekenbare Ourthe.

Uiteindelijk vervolg je je weg naar boven waar je weer uitkomt in het dorp Mousny.

De tocht heeft ons zeer duidelijk verrast.