Sous le Bois

Érezée afstand 7,5 km (volgens Strava 9,2 km), moeilijkheidsgraad ‘gemiddeld’, naam van de wandeling Sous le Bois. Érezée is een kleine gemeente in de Belgische provincie Luxemburg.

Start van de wandeling is bij de kerk van Érezée waarvandaan meerdere wandelingen vertrekken.

De wandeling ‘Sous le Bois’, wordt aangegeven met een rode ruit met nummer 5 (zie foto 2).

De wandeling is aan het begin en het einde slecht gemarkeerd. Je hebt wat aanvullende informatie nodig.

Met je rug naar de ingang van de kerk loop je richting de ‘winkel/horeca’ straat, aan het einde ga je met de bocht mee naar links en je loopt (op de asfaltweg) door tot aan de ‘Spar’ supermarkt. Tegenover de supermarkt in de bocht naar rechts is een klein boslaantje waar je de eerste markering aantreft.

Je komt uiteindelijk op een smal pad met dichte begroeiing, op het einde ga je dan rechtsaf, eerste markering na 50 meter aan de linkerkant.

Rond de 3,4 km kom je op een t-splitsing waar markering ontbreekt, hier ga je rechtsaf en bij de volgende splitsing ga je linksaf.

Blijf je volgen tot je bij het eerste huis komt, hier is een weg omhoog rechts van het huis (overigens een zeer bijzonder huis). Wees erop voorbereid dat je nu flink gaat klimmen! Het resultaat mag er zijn, een supermooi overzicht over de omgeving, maar het is echt klimmen! By the way: bij het eerste mooie overzichtsplaatje ben je er nog niet, het gaat nog verder. Op 5,6 km moet je een weg naar rechts negeren en rechtdoor lopen. Je komt uit bij een bankje waar je even mag uithijgen.

Aan het einde van het bos negeer je wederom een weg naar rechts en blijft rechtdoor lopen, je komt uiteindelijk weer op asfaltweg terecht.

De weg is daarna wel redelijk te volgen tot aan de bebouwde kom. Hier is geen markering, maar je slaat rechtsaf en volgt de weg en komt uiteindelijk weer terug bij de kerk.

Mooie natuur en boswandeling met mooie uitzichten. Niet de topper van Érezée. Als je wat energie wilt verbranden, kan je deze rustig pakken.