Ferme de Namant

Jupille (omgeving Rendeux/Marcourt), afstand 7,5 km, moeilijkheidsgraad Makkelijk/Gemiddeld, naam van de wandeling ‘Ferme de Namant’.

Vanaf de kerk van Jupille vertrekt de wandeling ‘Ferme de Namant’, zie kaart (zie foto 2), wordt aangegeven met een rode rechthoek (zie foto 3).

U bent in het plaatsje Jupille. U kunt ruim parkeren bij de kerk. In Jupille is de organisatie Wildtrails actief. Dit bedrijf voorziet groepen of individuen in sportieve activiteiten (klimmen/abseilen/kanoën/etc.)

Op de kaart staat de wandeling aangegeven met een afstand 9 km. De tocht is daadwerkelijk 7,5 km, wat wordt bevestigd door het bordje op de parkeerplaats.

Zoals aangegeven wordt de wandeling gemarkeerd door een rode rechthoek. LET OP. Er zijn op de route meerdere rode bordjes, niet allemaal volgen ze de route. Indien op het bordje het getal 10 staat, dan weet u zeker dat het de juiste is.

Met uw rug naar de kerk gaat u klein stukje rechtdoor, maar pas op, u moet al gelijk de weg oversteken om aan de linkerkant de weg naar boven te vervolgen.

Het is een klein maar wel een pittig stukje klimmen richting het dorpje Warisy. Vanaf het dorp gaat u (na het monument 1914-1918) gaat u rechts een mooie landweg in. Vanaf dat moment wordt het alleen maar mooier. Geweldige uitzichten, landschappen en vergezichten.

Aan het einde van deze landweg (kruising met asfaltweg) treft u twee rode markeringen aan. U moet in ieder geval linksaf slaan. Mooie fotomomenten, mooie natuur en boerderijen, geniet!

Twijfel niet wanneer u op onverharde weg loopt (langs huis en boerderij) en al een tijdje geen markering meer hebt gezien, u zit hoogstwaarschijnlijk gewoon goed.

Deze weg brengt u naar N833, de weg tussen Rendeux en La Roche. Dit is tevens een minpunt aan deze voor het overige erg mooie tocht. U moet deze weg 1 km volgen. Let op, er wordt hier redelijk hard gereden.

Na 1 km gaat de weg links weer naar boven. Ondanks dat u al bijna in Jupille bent, adviseer ik u toch deze weg te pakken.