Bois d’Arlogne

Devantave (omgeving Rendeux/Marcourt), afstand 11,5 km, moeilijkheidsgraad gemiddeld, naam van de wandeling ‘Bois d’ Arlogne’.

Devantave is een klein gehucht in de gemeente Rendeux.

De wandeling begint bij de kerk van Devantave. Wandeling ‘Bois d’ Arlogne’, zie kaart (zie foto 2), wordt aangegeven met een gele rechthoek (zie foto 3).

Er is genoeg parkeerplaats tegenover de kerk bij het ‘gemeenschapshuis’.

De wandeling begint met een lang stuk over een geasfalteerde weg. Goed om lekker rustig te beginnen en je spieren op te warmen. Het uitzicht over het landschap is gelijk mooi, zeker als de zon schijnt.

Aan het einde van de weg, ga je rechts en gelijk weer links en loop je langs een groot aantal huizen van tweedeverblijvers. De weg loopt lichtelijk omhoog en leidt je uiteindelijk naar bos en landschap. Als je inmiddels bekend bent met ‘Ermitage Saint Thibaut’ (vlakbij Marcourt), dan zul je deze aan het begin van dit stuk zien liggen aan je rechterhand.

Let op: er zitten twee obstakels in deze route. Eén betreft een flinke beklimming (15 minuten) en de tweede tref je aan na het dorpje ‘Laidprangeleux’. De markering leidt je links het bos in. Na paar honderd meter is naast het ontbreken van de juiste markering ook het pad slecht onderhouden. Je moet hier bijna zelf je pad maken, rechtdoor over een watertje de weg naar boven vervolgen. Goed schoeisel is hier zeker aan te bevelen.et

Na laatste obstakel wandel je het laatste gedeelte rustig door een mooi stuk bos en landschap richting Devantave.

(gespot onderweg: een hert en een slang)